Παρασκευή 10 Αυγούστου 2012

Στο αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 11 Αυγούστου 2012 H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Στο αγιάζι της ενημέρωσης  Σάββατο  11  Αυγούστου  2012   : H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Επικούρειος  Απόλλων στην ΝΕΔΑ  Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ  2012

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΆΚΙ  ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ  ! 

*** Συγκλίνουν για τα σκουπίδια Περιφέρεια και δήμοι μετά τη μεταβολή Τατούλη   :    
Συγκλίνουν για τα σκουπίδια Περιφέρεια και δήμοι μετά τη μεταβολή Τατούλη
*  Εντυπωσιακή μεταβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στη στάση της ως προς το θέμα της προσωρινής διαχείρισης των σκουπιδιών, συνιστά η χθεσινή ανακοίνωσή της με την οποία αποδέχεται και την κομποστοποίηση, που οι δήμαρχοι τόνιζαν εξ αρχής ότι πρέπει να συνοδεύει τη δεματοποίηση -στην οποία και μόνο επέμενε μέχρι πρότινος.
Ομως, αν και χαιρετίζει την πρόταση που ο ΦοΔΣΑ προέκρινε στην προχθεσινή του συνεδρίαση -για χωροθέτηση θέσεων προσωρινής διαχείρισης (κομποστοποίησης και δεματοποίησης) σε κάθε νομό, διαδικασία που βεβαίως απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα-, την ίδια στιγμή, με άλλο έγγραφο, η Περιφέρεια καλεί επιθεωρητές περιβάλλοντος να προβούν σε ελέγχους για τυχόν εν λειτουργία ΧΑΔΑ, προκειμένου να επιβάλει πρόστιμα.
Την ίδια στιγμή, από την πλευρά τους, οι δήμαρχοι -στην προχθεσινή συνεδρίαση του ΦοΔΣΑ- τάσσονται υπέρμαχοι της διαφάνειας στις διαδικασίες του διαγωνισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τον οριστικό τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων, ζητώντας από την Περιφέρεια να συμμετέχουν σε αυτές ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του φορέα.

* ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Οσον αφορά στη Μεσσηνία, ειδικότερα, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας -μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΦοΔΣΑ- κατέθεσε, στην προχθεσινή συνεδρίαση του φορέα, την πρόταση στην οποία κατέληξαν, στην πρόσφατη συνάντησή τους, στην Καλαμάτα, οι δήμαρχοι του νομού.
Ειδικότερα, προτείνεται η λειτουργία δύο σταθμών διαχείρισης -με κέντρο διαλογής, κομποστοποιητή και δεματοποιητή. Εναν στην περιοχή του Δήμου Πύλου όπου ήδη λειτουργεί ο δεματοποιητής, καθώς και έναν δεύτερο «σε περιοχή της Μεσσηνίας που έχει μελετηθεί ή έχει εγκρίσεις, κατά την επιστημονική κρίση του υπουργείου Περιβάλλοντος».
Οπως είπε χθες ο δήμαρχος Καλαμάτας πάντως, σύντομα προγραμματίζεται να συνεδριάσει και ο ενιαίος σύνδεσμος της Μεσσηνίας -που εξακολουθεί να υφίσταται- προκειμένου οι δήμοι του νομού να συμφωνήσουν για τη συνεργασία τους στον δεύτερο σταθμό διαχείρισης.
«Αν παρ’ όλ’ αυτά δεν υπάρξει συμφωνία, η Καλαμάτα θα προχωρήσει μόνη της στη διαχείριση» συνέχισε ο Π. Νίκας, αναφερόμενος στη διαδικασία αναζήτησης χώρων από το δήμο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.

~* ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦοΔΣΑ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, στην προχθεσινή συνεδρίαση του ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου, η Εκτελεστική Επιτροπή αποφάσισε:
«α) Να ζητήσει από την Περιφέρεια τη συμμετοχή του προέδρου και αντιπροέδρου του ΦΟΔΣΑ σε όλες τις διαδικασίες του διαγωνισμού, που βρίσκεται σε εξέλιξη, για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
β) Η προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων να γίνεται με κομποστοποίηση, ανακύκλωση και δεματοποίηση του RDF και σε καμία περίπτωση μόνο με τη δεματοποίηση συμμείκτων.
γ) Η προσωρινή διαχείριση να γίνεται σε επίπεδο νομού και σε δύο μονάδες ανά νομό, με την υποστήριξη μηχανολογικού εξοπλισμού που θα αγορασθεί ή θα ενοικιασθεί από την Περιφέρεια ή το υπουργείο Περιβάλλοντος».
Οσον αφορά δε στη χωροθέτηση των θέσεων για τους σταθμούς διαχείρισης, από την Ε.Ε. του ΦοΔΣΑ προτάθηκαν οι παρακάτω περιοχές:
«Λακωνία, περιοχή του τ. Δήμου Σκάλας (πρόθεση του δήμου είναι η εξυπηρέτηση και άλλων Δήμων με ανταποδοτικά οφέλη). Αρκαδία, περιοχή του Δήμου Τρίπολης (για την κάλυψη του Δήμου Τρίπολης κατ’ αρχήν). Αργολίδα, α) περιοχή του Δήμου Αργους και β) περιοχή Δήμων Ερμιονίδας (λειτουργεί δεματοποιητής). Κορινθία, περιοχή του Δήμου Νεμέας (πρόθεση εξυπηρέτησης και άλλων δήμων, με την προϋπόθεση ανταποδοτικού οφέλους και επιστροφής του RDF). Μεσσηνία, α) περιοχή του Δήμου Πύλου (λειτουργεί δεματοποιητής) και β) περιοχή που έχει μελετηθεί ή έχει εγκρίσεις, κατά την επιστημονική κρίση του υπουργείου Περιβάλλοντος».

~* ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ

Την ίδια στιγμή και ενώ η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης -όπως γνωστοποιεί με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Πελοποννήσου- κινητοποιεί την επιθεωρήτρια περιβάλλοντος Μαργαρίτα Καραβασίλη να κάνει ελέγχους για τις χωματερές προκειμένου να… επιβάλει πρόστιμα. Με τον τρόπο αυτό συνεχίζει τον πόλεμο κατά των δήμων για την κόντρα που κρατούν ουσιαστικά, με τον τρόπο που διαχειρίζεται την υπόθεση.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται -μεταξύ άλλων- ότι ο Π. Τατούλης ζητεί από την επιθεωρήτρια να προβεί σε «δειγματοληπτικούς ελέγχους» στους ΧΑΔΑ της περιφέρειας, ώστε να διαπιστώσει εάν όλοι είναι κλειστοί από 30/6, σε εφαρμογή των σχετικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί.
Σκοπός είναι, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, να διαπιστωθεί «η τήρηση των αποφάσεων και η υφιστάμενη κατάσταση των ΧΑΔΑ, προκειμένου να προβούμε στις προβλεπόμενες ενέργειες στην περίπτωση που διαπιστωθούν παραβάσεις».
Σημειώνεται ότι στην Περιφέρεια Πελοποννήσου λειτουργούν περί τους 5 ΧΑΔΑ.
~* Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Ωστόσο, ταυτόχρονα, η Περιφέρεια Πελοποννήσου εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία «χαιρετίζει την απόφαση του ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου με την οποία αποφασίστηκαν οι θέσεις για την προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων».
Η Περιφέρεια εκτιμά ότι η πιο πάνω απόφαση «βάζει τέλος στην άγονη και επικίνδυνη τακτική της παράνομης απόρριψης των απορριμμάτων σε ΧΑΔΑ και αποτελεί σημαντικό βήμα προσαρμογής στις απαιτήσεις του ΠΕΣΔΑ και της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας».
Επιμένει δε ότι η πρόταση του ΦοΔΣΑ «αναδεικνύει συγχρόνως την ορθότητα του σχεδιασμού και της επιμονής της Περιφέρειας, τόσο στο θέμα της παύσης λειτουργίας των ΧΑΔΑ ως απαίτηση για την νόμιμη προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων, όσο και στην ταχύτατη και έγκαιρη δημοπράτηση του έργου της διαχείρισης των απορριμμάτων σε επίπεδο Περιφέρειας».
Η Περιφέρεια εκτιμά ότι ο διαγωνισμός που θα αναδείξει τη λύση για τον οριστικό τρόπο διαχείρισης θα ολοκληρωθεί στους επόμενους 6 με 8 μήνες, και θα δώσει λύση, όπως υποστηρίζεται στην ανακοίνωση, «όχι μόνο στην οριστική αλλά και στην προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων. Καθίσταται λοιπόν σαφής η σημασία της χθεσινής απόφασης του ΦοΔΣΑ να προχωρήσει άμεσα στη χωροθέτηση των θέσεων προσωρινής διαχείρισης (κομποστοποίησης και δεματοποίησης) σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του ΠΕΣΔΑ, αφού αυτές οι θέσεις θα αποτελέσουν σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΠΕΣΔΑ τις θέσεις των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων όπου οι δήμοι θα μεταφέρουν τα απορρίμματά τους και θα τα παραδίδουν στο σύστημα επεξεργασίας».
Καταλήγοντας στην ανακοίνωσή της, η Περιφέρεια Πελοποννήσου σημειώνει ότι «αναμένει, ως επόμενο βήμα του ΦοΔΣΑ, την ταχύτατη αδειοδότηση και λειτουργία της προσωρινής διαχείρισης και την ουσιαστική συμμόρφωση με την νομιμότητα και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων».

**** Ενημέρωση Πετράκου για τη φωτιά στη Αρκαδία        :
Ενημέρωση Πετράκου για τη φωτιά στη Αρκαδία
* Ο βουλευτής Θανάσης Πετράκος επικοινώνησε με τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος αντιστράτηγο Παναγιώτη Μπονάτσο για να ενημερωθεί για τα δύο μεγάλα μέτωπα των πυρκαγιών της Πελοποννήσου στην Αρκαδία και στο Σπαθοβούνι. Ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος ενημέρωσε το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ για τη δύσκολη κατάσταση που υπάρχει και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν οι πυροσβέστες και στα δύο μέτωπα της φωτιάς. Ο Θανάσης Πετράκος εξέφρασε την εκτίμηση του για το δύσκολο έργο των πυροσβεστών και τόνισε ότι η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είχε ζητήσει την ενίσχυση της πυροσβεστικής με μέσα και προσωπικό για να μπορεί με μεγαλύτερη επάρκεια να αντιμετωπίζει τέτοιες δύσκολες καταστάσεις.

***

~** ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ!! Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!! /;

Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις είναι από την Ελληνική γλώσσα...
(βιβλίο Γκίνες).Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της...πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σε αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς).Η Ελληνική και η Κινέζικη ...; είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από την μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Tο πρώτο μεγάλο πλήγμα που δέχθηκε η Ελληνική γλώσσα ήταν η μεταρρύθμιση του 1976 με την κατάργηση των αρχαίων Ελληνικών και η δια νόμου καθιέρωση της Δημοτικής και του μονοτονικού, που σήμερα κατάντησε ατονικό.
Έτερο μεγάλο πλήγμα είναι ότι η ...;οικογένεια, και ο δάσκαλος αντικαταστάθηκαν από την τηλεόραση, που ασκεί ολέθρια επίδραση όχι μόνο στην γλώσσα, αλλά και στον χαρακτήρα και στο ήθος. (Αντώνης Κουνάδης, ακαδημαϊκός)
Το CNN σε συνεργασία με την εταιρεία υπολογιστών apple ετοίμασαν ένα εύκολο πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικών προς τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους των ΗΠΑ. Το σκεπτικό αυτής της πρωτοβουλίας ήταν ότι η ελληνική εντείνει το ορθολογικό πνεύμα, ξύνει το επιχειρηματικό πνεύμα και προτρέπει τους πολίτες προς την δημιουργικότητα.
Μετρώντας τις διαφορετικές λέξεις που έχει η κάθε γλώσσα βλέπουμε ότι όλες έχουν από αρκετές χιλιάδες, άρα είναι αδύνατο να υπάρξει γραφή που να έχει τόσα γράμματα όσες και οι λέξεις μιας γλώσσας, γιατί κανένας δε θα θυμόταν τόσα πολλά σύμβολα.
Το ίδιο ισχύει και με τις διαφορετικές συλλαβές των λέξεων (π.χ. τις: α, αβ, βα, βρα, βε, ου. ) που έχει η κάθε γλώσσα.
Μετρώντας επίσης τους διαφορετικούς φθόγγους των λέξεων (τους: α, β, γ.) που έχει η κάθε γλώσσα βλέπουμε ότι αυτοί είναι σχετικά λίγοι, είναι μόλις 20, δηλαδή οι εξής: α, ε, ο, ου, ι, κ, γ, χ, τ, δ, θ, π, β, φ, μ, ν, λ, ρ, σ, ζ , όμως, αν καταγράφουμε τις λέξεις μόνο ως έχουν φθογγικά, δε διακρίνονται οι ομόηχες, π.χ.: «τίχι» = τείχη, τοίχοι, τύχη, τύχει, «καλί» = καλοί & καλή & καλεί.
Επομένως, δεν είναι δυνατό να υπάρξει γραφή που να έχει τόσα γράμματα όσοι και οι διαφορετικοί φθόγγοι των λέξεων.
Προ αυτού του προβλήματος οι άνθρωποι κατάφυγαν σε διάφορα τεχνάσματα, για να επιτύχουν την καταγραφή του προφορικού λόγου, κυριότερα των οποίων είναι το αιγυπτιακό και το ελληνικό.
Το τέχνασμα που επινόησαν οι αρχαίοι Έλληνες προκειμένου να καταφέρουν να καταγράφουν φωνητικά τις λέξεις, ήταν η χρησιμοποίηση από τη μια τόσων γραμμάτων όσοι και οι φθόγγοι των λέξεων, φωνηέντων και συμφώνων, δηλαδή των γραμμάτων: Α(α), Β(β), Γ(γ). και από την άλλη κάποιων ομόφωνων γραμμάτων, δηλαδή των: Ω(ο) & Ο(ο), Η(η) & Υ(υ) & Ι(ι) με τα οποία, βάσει κανόνων, αφενός υποδείχνεται η ετυμολογία (= το μέρος λόγου ή ο τύπος κ.τ.λ.), άρα το ακριβές νόημα των λέξεων και αφετέρου διακρίνονται οι ομόηχες λέξεις, πρβ π.χ.: τύχη & τείχη & τύχει & τοίχοι, λίπη & λείπει & λύπη.
Παράβαλε π.χ. ότι στην ελληνική γραφή έχει κανονιστεί να γράφουμε το τελευταίο φωνήεν των ρημάτων με τα γράμματα - ω, ει και των πτωτικών με τα - ο,ι,η, ώστε να διακρίνονται οι ομόηχοι τύποι: καλώ & καλό, καλεί & καλή, σύκο & σήκω, φιλί & φυλή, φιλώ & φύλο.
Παράβαλε ομοίως ότι στην ελληνική γραφή έχει κανονιστεί να γράφουμε τα κύρια ονόματα με κεφαλαίο γράμμα και τα κοινά με μικρό, για διάκριση των ομόφωνων λέξεων: νίκη & Νίκη, αγαθή & Αγαθή.
~* ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Τα Ελληνικά είναι η μόνη γλώσσα στον κόσμο που ομιλείται και γράφεται συνεχώς επί 4.000 τουλάχιστον συναπτά έτη, καθώς ο Arthur Evans διέκρινε τρεις φάσεις στην ιστορία της Μηνωικής γραφής, εκ των οποίων η πρώτη από το 2000 π.Χ. ώς το 1650 π.Χ.
Μπορεί κάποιος να διαφωνήσει και να πει ότι τα Αρχαία και τα Νέα Ελληνικά είναι διαφορετικές γλώσσες, αλλά κάτι τέτοιο φυσικά και είναι τελείως αναληθές.
Ο ίδιος ο Οδυσσέας Ελύτης είπε «Εγώ δεν ξέρω να υπάρχει παρά μία γλώσσα, η ενιαία Ελληνική γλώσσα. Το να λέει ο Έλληνας ποιητής, ακόμα και σήμερα, ο ουρανός, η θάλασσα, ο ήλιος, η σελήνη, ο άνεμος, όπως το έλεγαν η Σαπφώ και ο Αρχίλοχος, δεν είναι μικρό πράγμα. Είναι πολύ σπουδαίο. Επικοινωνούμε κάθε στιγμή μιλώντας με τις ρίζες που βρίσκονται εκεί. Στα Αρχαία».
Ο μεγάλος διδάσκαλος του γένους Αδαμάντιος Κοραής είχε πει: «Όποιος χωρίς την γνώση της Αρχαίας επιχειρεί να μελετήσει και να ερμηνεύσει την Νέαν, ή απατάται ή απατά».
Παρ' ότι πέρασαν χιλιάδες χρόνια, όλες οι Ομηρικές λέξεις έχουν διασωθεί μέχρι σήμερα. Μπορεί να μην διατηρήθηκαν ατόφιες, άλλα έχουν μείνει στην γλώσσα μας μέσω των παραγώγων τους.
Μπορεί να λέμε νερό αντί για ύδωρ αλλά λέμε υδροφόρα, υδραγωγείο και αφυδάτωση. Μπορεί να μην χρησιμοποιούμε το ρήμα δέρκομαι (βλέπω) αλλά χρησιμοποιούμε την λέξη οξυδερκής. Μπορεί να μην χρησιμοποιούμε την λέξη αυδή (φωνή) αλλά παρ' όλα αυτά λέμε άναυδος και απηύδησα.
Eπίσης, σήμερα δεν λέμε λωπούς τα ρούχα, αλλά λέμε την λέξη «λωποδύτης» που σημαίνει «αυτός που βυθίζει (δύει) το χέρι του μέσα στο ρούχο σου (λωπή) για να σε κλέψει».
Η Γραμμική Β' είναι και αυτή καθαρά Ελληνική, γνήσιος πρόγονος της Αρχαίας Ελληνικής. Άγγλος αρχιτέκτονας Μάικλ Βέντρις, αποκρυπτογράφησε βάση κάποιων ευρημάτων την γραφή αυτή και απέδειξε την Ελληνικότητά της. Μέχρι τότε φυσικά όλοι αγνοούσαν πεισματικά έστω και το ενδεχόμενο να ήταν Ελληνική ...;
Το γεγονός αυτό έχει τεράστια σημασία καθώς πάει τα Ελληνικά αρκετούς αιώνες ακόμα πιο πίσω στα βάθη της ιστορίας. Αυτή η γραφή σίγουρα ξενίζει, καθώς τα σύμβολα που χρησιμοποιεί είναι πολύ διαφορετικά από το σημερινό Αλφάβητο.
Παρ' όλα αυτά, η προφορά είναι παραπλήσια, ακόμα και με τα Νέα Ελληνικά. Για παράδειγμα η λέξη «TOKOSOTA» σημαίνει «Τοξότα» (κλητική). Είναι γνωστό ότι «κ» και σ» στα Ελληνικά μας κάνει «ξ» και με μια απλή επιμεριστική ιδιότητα όπως κάνουμε και στα μαθηματικά βλέπουμε ότι η λέξη αυτή εδώ και τόσες χιλιετίες δεν άλλαξε καθόλου.
Ακόμα πιο κοντά στην Νεοελληνική, ο «άνεμος», που στην Γραμμική Β' γράφεται «ANEMO», καθώς και «ράπτης», «έρημος» και «τέμενος» που είναι αντίστοιχα στην Γραμμική Β' «RAPTE», «EREMO», «TEMENO», και πολλά άλλα παραδείγματα.
Υπολογίζοντας όμως έστω και με τις συμβατικές χρονολογίες, οι οποίες τοποθετούν τον Όμηρο γύρω στο 1.000 π.Χ., έχουμε το δικαίωμα να ρωτήσουμε: Πόσες χιλιετίες χρειάστηκε η γλώσσα μας από την εποχή που οι άνθρωποι των σπηλαίων του Ελληνικού χώρου την πρωτοάρθρωσαν με μονοσύλλαβους φθόγγους μέχρι να φτάσει στην εκπληκτική τελειότητα της Ομηρικής επικής διαλέκτου, με λέξεις όπως «ροδοδάκτυλος», λευκώλενος», «ωκύμορος», κτλ;
Ο Πλούταρχος στο «Περί Σωκράτους δαιμονίου» μας πληροφορεί ότι ο Αγησίλαος ανακάλυψε στην Αλίαρτο τον τάφο της Αλκμήνης, της μητέρας του Ηρακλέους, ο οποίος τάφος είχε ως αφιέρωμα «πίνακα χαλκούν έχοντα γράμματα πολλά θαυμαστά, παμπάλαια ...;» Φανταστείτε περί πόσο παλαιάς γραφής πρόκειται, αφού οι ίδιοι οι αρχαίοι Έλληνες την χαρακτηρίζουν «αρχαία» ...;
Φυσικά, δεν γίνεται ξαφνικά, «από το πουθενά» να εμφανιστεί ένας Όμηρος και να γράψει δύο λογοτεχνικά αριστουργήματα, είναι προφανές ότι από πολύ πιο πριν πρέπει να υπήρχε γλώσσα (και γραφή) υψηλού επιπέδου. Πράγματι, από την αρχαία Ελληνική Γραμματεία γνωρίζουμε ότι ο Όμηρος δεν υπήρξε ο πρώτος, αλλά ο τελευταίος και διασημότερος μιας μεγάλης σειράς επικών ποιητών, των οποίων τα ονόματα έχουν διασωθεί (Κρεώφυλος, Πρόδικος, Αρκτίνος, Αντίμαχος, Κιναίθων, Καλλίμαχος) καθώς και τα ονόματα των έργων τους (Φορωνίς, Φωκαΐς, Δαναΐς, Αιθιοπίς, Επίγονοι, Οιδιπόδεια, Θήβαις ...
δεν έχουν όμως διασωθεί τα ίδια τα έργα τους.
~* ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΛΕΞΕΩΝ
Η δύναμη της Ελληνικής γλώσσας βρίσκεται στην ικανότητά της να πλάθεται όχι μόνο προθεματικά ή καταληκτικά, αλλά διαφοροποιώντας σε μερικές περιπτώσεις μέχρι και την ρίζα της λέξης (π.χ. «τρέχω» και «τροχός» παρ' ότι είναι από την ίδια οικογένεια αποκλίνουν ελαφρώς στην ρίζα).
Η Ελληνική γλώσσα είναι ειδική στο να δημιουργεί σύνθετες λέξεις με απίστευτων δυνατοτήτων χρήσεις, πολλαπλασιάζοντας το λεξιλόγιο.
Το διεθνές λεξικό Webster's (Webster's New International Dictionary) αναφέρει: «Η Λατινική και η Ελληνική, ιδίως η Ελληνική, αποτελούν ανεξάντλητη πηγή υλικών για την δημιουργία επιστημονικών όρων», ενώ οι Γάλλοι λεξικογράφοι Jean Bouffartigue και Anne-Marie Delrieu τονίζουν: «Η επιστήμη βρίσκει ασταμάτητα νέα αντικείμενα ή έννοιες. Πρέπει να τα ονομάσει. Ο θησαυρός των Ελληνικών ριζών βρίσκεται μπροστά της, αρκεί να αντλήσει από εκεί. Θα ήταν πολύ περίεργο να μην βρει αυτές που χρειάζεται».
Ο Γάλλος συγγραφέας Ζακ Λακαρριέρ, έκθαμβος μπροστά στο μεγαλείο της Ελληνικής, είχε δηλώσει σχετικώς: «Η Ελληνική γλώσσα έχει το χαρακτηριστικό να προσφέρεται θαυμάσια για την έκφραση όλων των ιεραρχιών με μια απλή εναλλαγή του πρώτου συνθετικού. Αρκεί κανείς να βάλει ένα παν - πρώτο - αρχί- υπέρ- ή μια οποιαδήποτε άλλη πρόθεση μπροστά σε ένα θέμα. Κι αν συνδυάσει κανείς μεταξύ τους αυτά τα προθέματα, παίρνει μια ατελείωτη ποικιλία διαβαθμίσεων. Τα προθέματα εγκλείονται τα μεν στα δε σαν μια σημασιολογική κλίμακα, η οποία ορθώνεται προς τον ουρανό των λέξεων».
Στην Ιλιάδα του Ομήρου η Θέτις θρηνεί για ότι θα πάθει ο υιός της σκοτώνοντας τον Έκτωρα «διό και δυσαριστοτοκείαν αυτήν ονομάζει». Η λέξη αυτή από μόνη της είναι ένα μοιρολόι, δυς + άριστος + τίκτω (=γεννώ) και σημαίνει όπως αναλύει το Ετυμολογικόν το Μέγα «που για κακό γέννησα τον άριστο».
Προ ολίγων ετών κυκλοφόρησε στην Ελβετία το λεξικό ανύπαρκτων λέξεων (Dictionnaire Des Mots Inexistants) όπου προτείνεται να αντικατασταθούν Γαλλικές περιφράσεις με μονολεκτικούς όρους από τα Ελληνικά. Π.χ. androprere, biopaleste, dysparegorete, ecogeniarche, elpidophore, glossoctonie, philomatheem tachymathie, theopempte κλπ. περίπου 2.000 λήμματα με προοπτική περαιτέρω εμπλουτισμού.
~* Η ΑΚΡΙΒΟΛΟΓΙΑ
Είναι προφανές ότι τουλάχιστον όσον αφορά την ακριβολογία, γλώσσες όπως τα Ελληνικά υπερτερούν σαφώς σε σχέση με γλώσσες σαν τα Αγγλικά.
Είναι λογικό άλλωστε αν κάτσει να το σκεφτεί κανείς, ότι μπορεί πολύ πιο εύκολα να καθιερωθεί μια γλώσσα διεθνής όταν είναι πιο εύκολη στην εκμάθηση, από τη άλλη όμως μια τέτοια γλώσσα εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να είναι τόσο ποιοτική.
Συνέπεια των παραπάνω είναι ότι η Αγγλική γλώσσα δεν μπορεί να είναι λακωνική όπως είναι η Ελληνική, καθώς για να μην είναι διφορούμενο το νόημα της εκάστοτε φράσης, πρέπει να χρησιμοποιηθούν επιπλέον λέξεις. Για παράδειγμα η λέξη «drink» ως αυτοτελής φράση δεν υφίσταται στα Αγγλικά, καθώς μπορεί να σημαίνει «ποτό», «πίνω», «πιές» κτλ. Αντιθέτως στα Ελληνικά η φράση «πιες» βγάζει νόημα, χωρίς να χρειάζεται να βασιστείς στα συμφραζόμενα για να καταλάβεις το νόημά της.
Παρένθεση: Να θυμίσουμε εδώ ότι στα Αρχαία Ελληνικά εκτός από Ενικός και Πληθυντικός αριθμός, υπήρχε και Δυϊκός αριθμός. Υπάρχει στα Ελληνικά και η Δοτική πτώση εκτός από τις υπόλοιπες 4 πτώσεις ονομαστική, γενική, αιτιατική και κλιτική.
Η Δοτική χρησιμοποιείται συνεχώς στον καθημερινό μας λόγο (π.χ. Βάσει των μετρήσεων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ...
και είναι πραγματικά άξιον λόγου το γιατί εκδιώχθηκε βίαια από την νεοελληνική γλώσσα.
Ακόμα παλαιότερα, εκτός από την εξορισμένη αλλά ζωντανή Δοτική υπήρχαν και άλλες τρεις επιπλέον πτώσεις οι οποίες όμως χάθηκαν.
Το ίδιο πρόβλημα, σε πολύ πιο έντονο φυσικά βαθμό, έχει και η Κινεζική γλώσσα. Όπως μας λέει και ο Κρητικός δημοσιογράφος Α. Κρασανάκης: «Επειδή οι απλές λέξεις είναι λίγες, έχουν αποκτήσει πάρα πολλές έννοιες, για να καλύψουν τις ανάγκες της έκφρασης, π.χ.: «σι» = γνωρίζω, είμαι, ισχύς, κόσμος, όρκος, αφήνω, θέτω, αγαπώ, βλέπω, φροντίζω, περπατώ, σπίτι κ.τ.λ., «πα» = μπαλέτο, οκτώ, κλέφτης, κλέβω ...; «πάϊ» = άσπρο, εκατό, εκατοστό, χάνω ...;»
Ίσως να υπάρχει ελαφρά διαφορά στον τονισμό, αλλά ακόμα και να υπάρχει, πώς είναι δυνατόν να καταστήσεις ένα σημαντικό κείμενο (π.χ. συμβόλαιο) ξεκάθαρο;
~* Η ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ
Στην Ελληνική γλώσσα ουσιαστικά δεν υπάρχουν συνώνυμα, καθώς όλες οι λέξεις έχουν λεπτές εννοιολογικές διαφορές μεταξύ τους.
Για παράδειγμα, η λέξη «λωποδύτης» χρησιμοποιείται γι' αυτόν που βυθίζει το χέρι του στο ρούχο μας και μας κλέβει, κρυφά δηλαδή, ενώ ο «ληστής» είναι αυτός που μας κλέβει φανερά, μπροστά στα μάτια μας. Επίσης το «άγειν» και το «φέρειν» έχουν την ίδια έννοια. Όμως το πρώτο χρησιμοποιείται για έμψυχα όντα, ενώ το δεύτερο για τα άψυχα.
Στα Ελληνικά έχουμε τις λέξεις «κεράννυμι», «μίγνυμι» και «φύρω» που όλες έχουν το νόημα του «ανακατεύω». Όταν ανακατεύουμε δύο στερεά ή δύο υγρά μεταξύ τους αλλά χωρίς να συνεπάγεται νέα ένωση (π.χ. λάδι με νερό), τότε χρησιμοποιούμε την λέξη «μειγνύω» ενώ όταν ανακατεύουμε υγρό με στερεό τότε λέμε «φύρω». Εξ ού και η λέξη «αιμόφυρτος» που όλοι γνωρίζουμε αλλά δεν συνειδητοποιούμε τι σημαίνει.
Όταν οι Αρχαίοι Έλληνες πληγωνόντουσαν στην μάχη, έτρεχε τότε το αίμα και ανακατευόταν με την σκόνη και το χώμα.
Το κεράννυμι σημαίνει ανακατεύω δύο υγρά και φτιάχνω ένα νέο, όπως για παράδειγμα ο οίνος και το νερό. Εξ' ού και ο «άκρατος» (δηλαδή καθαρός) οίνος που λέγαν οι Αρχαίοι όταν δεν ήταν ανακατεμένος (κεκραμμένος) με νερό.
Τέλος η λέξη «παντρεμένος» έχει διαφορετικό νόημα από την λέξη «νυμφευμένος», διαφορά που περιγράφουν οι ίδιες οι λέξεις για όποιον τους δώσει λίγη σημασία.
Η λέξη παντρεμένος προέρχεται από το ρήμα υπανδρεύομαι και σημαίνει τίθεμαι υπό την εξουσία του ανδρός ενώ ο άνδρας νυμφεύεται, δηλαδή παίρνει νύφη.
Γνωρίζοντας τέτοιου είδους λεπτές εννοιολογικές διαφορές, είναι πραγματικά πολύ αστεία μερικά από τα πράγματα που ακούμε στην καθημερινή - συχνά λαθεμένη - ομιλία (π.χ. «ο Χ παντρεύτηκε»).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από τον βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.

~* ΓΛΩΣΣΑ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πως να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.
Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε.
Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί).
Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά, εφόσον βέβαια έχουμε μια βασική κατανόηση της γλώσσας μας.
Επιπλέον η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης.
Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών.
Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λές, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της.
Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιον φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.
~* Η ΣΟΦΙΑ
Στην γλώσσα έχουμε το σημαίνον (την λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε και εμπρός να είναι έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι' αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.
Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πει «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο».
Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις».Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρα=γή +έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι.
Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή=φωνή + θέω=τρέχω. Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που σημαίνει στέκομαι).
Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποίαν εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για την σκέψη.
Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος σαν συναίσθημα, σιγά-σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» - ελαττώνει σαν ανθρώπους - και μας φθίνει μέχρι και τη υγεία μας.
Και φυσικά όταν θέλουμε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να μην τελειώνει πως το λέμε; Μα φυσικά «άφθονο».
Έχουμε την λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έρθει και στην ώρα του.
Ωραίο δεν είναι ένα φρούτο ούτε άγουρο ούτε σαπισμένο, και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή δεν μπορούμε να το απολαύσουμε.
Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά.
Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις την δυνατότητα να πάς όπου αγαπάς. Πόσο ενδιαφέρουσα ερμηνεία ...;
Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση(=γιατρειά).
Άρα για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και ιατρευόμαστε.
Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με την σωματική μας υγεία.
~* Παρένθεση: και μια και το έφερε η «κουβέντα», η Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και την λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο ...;
Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη Λατινική λέξη για το άγαλμα (που άλλο από Λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το Ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε σαν λέξη, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο.
Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.
Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με την σκέψη του ανθρώπου. Όπως λέει και ο George Orwell στο αθάνατο έργο του «1984», απλή γλώσσα σημαίνει και απλή σκέψη. Εκεί το καθεστώς προσπαθούσε να περιορίσει την γλώσσα για να περιορίσει την σκέψη των ανθρώπων, καταργώντας συνεχώς λέξεις.
«Η γλώσσα και οι κανόνες αυτής αναπτύσσουν την κρίση», έγραφε ο Μιχάι Εμινέσκου, εθνικός ποιητής των Ρουμάνων.
Μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πνευματικά πολιτισμού. Το να μιλάς σωστά σημαίνει να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.
~* Η ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ
Η Ελληνική φωνή κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν «αυδή». Η λέξη αυτή δεν είναι τυχαία, προέρχεται από το ρήμα «άδω» που σημαίνει τραγουδώ.
Όπως γράφει και ο μεγάλος ποιητής και ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος:
«Όταν κάποτε φύγω από τούτο το φώς θα ελιχθώ προς τα πάνω, όπως ένα ποταμάκι που μουρμουρίζει. Κι αν τυχόν κάπου ανάμεσα στους γαλάζιους διαδρόμους συναντήσω αγγέλους, θα τους μιλήσω Ελληνικά, επειδή δεν ξέρουνε γλώσσες. Μιλάνε Μεταξύ τους με μουσική».
Ο γνωστός Γάλλος συγγραφεύς Ζακ Λακαρριέρ επίσης μας περιγράφει την κάτωθι εμπειρία από το ταξίδι του στην Ελλάδα: «Άκουγα αυτούς τους ανθρώπους να συζητούν σε μια γλώσσα που ήταν για μένα αρμονική αλλά και ακατάληπτα μουσική. Αυτό το ταξίδι προς την πατρίδα - μητέρα των εννοιών μας - μου απεκάλυπτε έναν άγνωστο πρόγονο, που μιλούσε μια γλώσσα τόσο μακρινή στο παρελθόν, μα οικεία και μόνο από τους ήχους της. Αισθάνθηκα να τα έχω χαμένα, όπως αν μου είχαν πει ένα βράδυ ότι ο αληθινός μου πατέρας ή η αληθινή μου μάνα δεν ήσαν αυτοί που με είχαν αναστήσει».

Ο διάσημος Έλληνας και διεθνούς φήμης μουσικός Ιάνης Ξενάκης, είχε πολλές φορές τονίσει ότι η μουσικότητα της Ελληνικής είναι εφάμιλλη της συμπαντικής.
Αλλά και ο Γίββων μίλησε για μουσικότατη και γονιμότατη γλώσσα, που δίνει κορμί στις φιλοσοφικές αφαιρέσεις και ψυχή στα αντικείμενα των αισθήσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν ξεχωριστά σύμβολα για νότες, χρησιμοποιούσαν τα ίδια τα γράμματα του αλφαβήτου.
Οι τόνοι της Ελληνικής γλώσσας είναι μουσικά σημεία που μαζί με τους κανόνες προφυλάττουν από την παραφωνία μια γλώσσα κατ' εξοχήν μουσική, όπως κάνει η αντίστιξη που διδάσκεται στα ωδεία, ή οι διέσεις και υφέσεις που διορθώνουν τις κακόηχες συγχορδίες», όπως σημειώνει η φιλόλογος και συγγραφεύς Α. Τζιροπούλου-Ευσταθίου.
Είαι γνωστό εξάλλου πως όταν οι Ρωμαίοι πολίτες πρωτάκουσαν στην Ρώμη Έλληνες ρήτορες, συνέρρεαν να αποθαυμάσουν, ακόμη και όσοι δεν γνώριζαν Ελληνικά, τους ανθρώπους που «ελάλουν ώς αηδόνες».
Δυστυχώς κάπου στην πορεία της Ελληνικής φυλής, η μουσικότητα αυτή (την οποία οι Ιταλοί κατάφεραν και κράτησαν) χάθηκε, προφανώς στα μαύρα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Να τονίσουμε εδώ ότι οι άνθρωποι της επαρχίας του οποίους συχνά κοροϊδεύουμε για την προφορά τους, είναι πιο κοντά στην Αρχαιοελληνική προφορά από ότι εμείς οι άνθρωποι της πόλεως.

Η Ελληνική γλώσσα επεβλήθη αβίαστα (στους Λατίνους) και χάρη στην μουσικότητά της.
Όπως γράφει και ο Ρωμαίος Οράτιος «Η Ελληνική φυλή γεννήθηκε ευνοημένη με μία γλώσσα εύηχη, γεμάτη μουσικότητα». votegreece.gr

 ~** Συνδρομή της Σερβίας στους πυροσβέστες της Ουρανούπολης
Ι.Μ. ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ
~ Έφτασαν σήμερα στη Χαλκιδική
* Στο πλευρό των Ελλήνων πυροσβεστών βρίσκονται από σήμερα 49 συνάδελφοί τους από τη Σερβία που κατέφθασαν στην πληγείσα από τη μεγάλη φωτιά περιοχή του Αγίου Όρους, προκειμένου να συνδράμουν το έργο των εγχώριων δυνάμεων πυρόσβεσης.
* Οι Σέρβοι πυροσβέστες κατέφτασαν με δύο λεωφορεία, δύο βοηθητικά οχήματα και τέσσερις υδροφόρες και ρίχτηκαν άμεσα στις μάχη με τις φλόγες.
* Για την άφιξή τους είχε προηγηθεί συνεννόηση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη με τη σερβική κυβέρνηση, η οποία με την έναρξη της πυρκαγιάς εξέφρασε την επιθυμία της να συνδράμει το έργο των Ελλήνων πυροσβεστών.
* Η φωτιά εκτείνεται σε μέτωπο 7-8 χιλιομέτρων από την Ουρανούπολη, περιμετρικά του οικισμού, έως το εσωτερικό του Αγίου Όρους, σε απόσταση ασφαλείας από τη Μονή Χιλανδαρίου.
* Οι άνεμοι που πνέουν στην περιοχή σε συνδυασμό με τις συνεχείς και απρόβλεπτες αλλαγές στην κατεύθυνσης δυσχεραίνουν το έργο των ισχυρότατων δυνάμεων πυρόσβεσης, δημιουργώντας συνεχείς αναζωπυρώσεις. Από την πύρινη λαίλαπα δεν κινδυνεύουν σπίτια, ξενοδοχειακές μονάδες και μονές του Αγίου Όρους.

***
Λιθουανός εργάτης πίσω από τη φωτιά στην Ουρανούπολη; Εκτύπωση E-mail
10-08-2012 14:23:16
  5
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κήρυξε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας την κοινότητα Ουρανούπολης, ύστερα από αίτημα του αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής.
Oι Αρχές αναζητούν ως ύποπτο για τη μεγάλη πυρκαγιά που κατακαίει χιλιάδες στρέμματα καλλιεργειών και δάσους στα σύνορα του Αγίου Ορους έναν Λιθουανό εργάτη, ο οποίος διέμενε τις τελευταίες ημέρες σε σκήτη του Αγίου Ορους, κοντά στα σύνορα με την Ουρανούπολη.
Από τη μεγάλη φωτιά έχουν γίνει στάχτη μέχρι στιγμής περίπου 12.000-15.000 στρέμματα δασικής έκτασης και καλλιεργειών με ελιές και αμπελώνες.
Παρά τις προσπάθειες που κατέβαλλαν καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας τα επίγεια και εναέρια μέσα πυρόσβεσης, η φωτιά βρίσκεται μέχρι και αυτήν την ώρα σε εξέλιξη και εκτείνεται από το Άγιον Όρος έως την Κομίτσα που απέχει 8 περίπου χιλιόμετρα από την Ουρανούπολη. Διαβάστε αναλυτικά την εικόνα που παρουσιάζει η περιοχή εδώ.
Ευτυχώς, από την πυργαγιά δεν κινδυνεύουν οικισμοί, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, υποδομές και Μονές του Αγίου Όρους.
Το έργο των δυνάμεων πυρόσβεσης δυσχεραίνουν οι συνεχείς εναλλαγές της κατεύθυνσης των ανέμων γεγονός που εξελίσσεται σε κρίσιμο παράγοντα ενόψει των αποψινής νύχτας λόγω του κινδύνου των αναζωπυρώσεων.
Για την κατάσβεση της πυρκαγιάς επιχειρούν 40 οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, με 92 πυροσβέστες και 40 άτομα πεζοπόρο τμήμα, τρία ελικόπτερα και τρία πυροσβεστικά αεροσκάφη, εθελοντές, βυτιοφόρα και μηχανήματα Δήμων, ενώ το έργο της κατάσβεσης συνδράμει και ο Στρατός.
«Οφείλουμε πολλά στην άμεση κινητοποίηση της πυροσβεστικής υπηρεσίας από την πρώτη ώρα», ανέφερε στο protothema.gr ο δήμαρχος Αριστοτέλη Χρήστος Πάχτας. Ο ίδιος εκτιμά ότι η καταστροφή είναι πολύ μεγάλη ενώ εκφράζει την ανησυχία του ότι πρόκειται για εμπρησμό.
Σέρβοι πυροσβέστες στο Άγιο Όρος
Δύναμη 49 Σέρβων πυροσβεστών, με δύο λεωφορεία, δύο βοηθητικά οχήματα και τέσσερις υδροφόρες κατέφτασε σήμερα το πρωί προκειμένου να ενισχύσουν τις επίγειες δυνάμεις που επιχειρούν στα μέτωπα της μεγάλης πυρκαγιάς στο Άγιο Όρος.
Η Κυβέρνηση της Σερβίας ανταποκρίθηκε θετικά στην έκκληση της Ελλάδας για βοήθεια. Η γειτονική χώρα εξέφρασε την επιθυμία της να συνδράμει το έργο των Ελλήνων πυροσβεστών.
Εν τω μεταξύ, συνεχίζονται οι αναζωπυρώσεις των πυρκαγιών τόσο στην Αρκαδία, όσο και στο Σπαθοβούνι Κορινθίας, ενώ οι άνεμοι που πνέουν στην περιοχή δυσκολεύουν το έργο του ελέγχου και της κατάσβεσης.
Σήμερα Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί νέα ευρεία σύσκεψη στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, παρουσία του υπουργού Υγείας, Ανδρέα Λυκουρέντζου, με αντικείμενο την αποτίμηση της καταστροφής και τον συντονισμό των ενεργειών, για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών στήριξης των πληγέντων από την πυρκαγιά και την ανάταξη της περιοχής.
Με απόφαση της Πολιτικής Προστασίας, ύστερα από αίτημα των τοπικών αρχών και της περιφέρειας Πελοποννήσου, κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι περιοχές και τα χωριά της Αρκαδίας που επλήγησαν από την πυρκαγιά, η οποία ξεκίνησε το μεσημέρι της Τρίτης από το Ανεμοδούρι Μεγαλόπολης.
Σοβαρότερη είναι η αναζωπύρωση της φωτιάς που έχει σημειωθεί από τα Μαλλωτά προς την Παλαιόχουνη, στην κατάσβεση της οποίας συμμετέχουν ισχυρές επίγειες δυνάμεις.
Εν τω μεταξύ όλο και πληθαίνουν οι καταγγελίες πολιτών που μιλούν για εμπρησμό. Στη μάχη της κατάσβεσης θα μπει και ο Στρατός (όπως και στην Αρκαδία) αφού τέθηκε και στο Άγιο Όρος σε εφαρμογή το σχέδιο "Δευκαλίων".
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η φωτιά στην Αρκαδία έχει καταστρέψει περίπου 27.000 στρέμματα δασικής και καλλιεργήσιμης γης, με ελαιόδεντρα, μελίσσια και ζωικό κεφάλαιο, ύστερα από αίτημα των τοπικών αρχών και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, οι περιοχές και τα χωριά που επλήγησαν από την πυρκαγιά κηρύχθηκαν με απόφαση του γενικού γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Μάλιστα, ο 45χρονος που κατηγορείται για εμπρησμό από αμέλεια για την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε την Τρίτη στο Ανεμοδούρι Μεγαλόπολης ζήτησε και έλαβε από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Τρίπολης σαρανταοκτάωρη προθεσμία για να απολογηθεί.
Άλλα πύρινα μέτωπα
Μαίνεται το μέτωπο της πυρκαγιάς που ξέσπασε το απόγευμα της Πέμπτης στη Στερεά Ελλάδας και γρήγορα επεκτάθηκε στη Θεσσαλία και πιο συγκεκριμένα στην Μαγνησία και στην Ανάβρα, κοντά στο αιολικό πάρκο "Αλογοράχης".
Μετά από ολονύκτια μάχη με τις φλόγες, οι άνδρες υπό τον Πύραρχο Μιχαλάκη, κατάφεραν να περιορίσουν το μέτωπο και να μην πλησιάσει τόσο το αιολικό πάρκο όσο και το χωριό, επιτυγχάνοντας σταδιακά την ύφεσή του.
Σε εξέλιξη είναι, επίσης η πυρκαγιά που ξέσπασε το απόγευμα σε δασική έκταση στο Νεοχώρι Δομοκού. Στο σημείο επιχειρούν 26 πυροσβέστες με 11 οχήματα, 8 άτομα πεζοπόρο τμήμα, ένα ελικόπτερο κι δύο Πετζετέλ.
Υπό έλεγχο έχουν τεθεί πάντως οι πυρκαγιές που ξέσπασαν την Πέμπτη στα Χανιά, στην περιοχή Δρακόνα,
στο Παραδείσι Ρόδου και στην Κεφαλονια.
Πυρκαγιά και στο Μαντούδι Ευβοίας
Σε εξέλιξη είναι πυρκαγιά σε δασική έκταση στην περιοχή Πύλη, στο Μαντούδι Ευβοίας. Για την κατάσβεσή της επιχειρούν 15 πυροσβέστες με 7 οχήματα και ένα πυροσβεστικό αεροσκάφος.
~**"Ο έρωτας μας αποφεύγει όταν τον αναζητούμε και μας κυνηγάει όταν τον αποφεύγουμε.Πληγώνουμε αυτούς που μας κυνηγούν και κυνηγάμε αυτούς που μας πληγώνουν...."
~**ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΟΛΑΦΟΣ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΞΕΛEΓΚΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΜΑΖΑΝΙ http://makeleio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3722%3A2012-08-07-08-48-20&catid=4%3A2012-02-11-12-49-59&Itemid=2#

28 Δίς ετησίως κοστίζει η λαθρομετανάστευση στην Ελλάδα http://www.ellinikanea.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=7721:28-%CE%B4%CE%AF%CF%82-%CE%B5%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BB%CE%B1%CE%B8%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B1&Itemid=23


ΥΨΩΜΑ 731
http://www.youtube.com/watch?v=wILD0L70FmE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=XG5nxQ2S-qA&feature=endscreen
Απέλυσαν τον καπετάνιο που δεν έβαλε στο καράβι τον Παπανδρέου χωρίς εισιτήριο! http://www.tsantiri.gr/blog/apelisan-ton-kapetanio-pou-den-evale-sto-karavi-ton-papandreou-choris-isitirio.html

Αγωγή πολιτών κατά του Θ. Πάγκαλου http://justiceforgreece.wordpress.com/2012/07/24/%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B8-%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%85/

Επίθεση κατά της Χρυσής Αυγής εξαπολύει η τουρκική εφημερίδα Vatan http://greeknation.blogspot.gr/2012/07/e-vatan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/AWnF+%28%CE%95%CE%98%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%91+%CE%98%CE%95%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91%29
Η τουρκική φρεγάτα κατέπλευσε στο Λιμάνι του Πειραιά στα πλαίσια επισκέψεως ΝΑΤΟικής δύναμης και μη σεβόμενη τους διεθνείς κανόνες δεν ανήρτησε την Ελληνική Σημαία. http://greeknation.blogspot.gr/2012/07/blog-post_8155.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/AWnF+%28%CE%95%CE%98%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%91+%CE%98%CE%95%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91%29

Σε πανικό ο ΣΥΡΙΖΑ αντιδρά στις απελάσεις των λαθρο! http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=49969&Itemid=131
«Ως εδώ και μη παρέκει», κύριε Καμίνη! http://www.staparaskinia.gr/2012/08/blog-post_284.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#.UCVgNqA9mxV

Ελληνική γλώσσα: Διώκεται από το υπουργείο της Α-Παιδείας αλλά την καλλιεργεί και την προάγει η ανθρωπότητα
Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου
Πρόεδρος της Επιτροπής Ενημερώσεως Εθνικών Θεμάτων
http://ethnikonthematon.blogspot.gr/2012/08/blog-post_8090.html
Τακτική ήττα τουρκικού Στρατού στο Χάκαρι -Ελέγχει επτά ζώνες το ΡΚΚ http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=50277&Itemid=139

~** "ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ":

Η Παναθηναϊκή Συμμαχία με ανακοίνωση ευχαρίστησε τον κόσμο του Παναθηναϊκού για την στήριξη προς την ομάδα και τις εγγραφές...
Αναλυτικά αναφέρει:
"Η Παναθηναϊκή Συμμαχία θέλει να ευχαριστήσει τους οπαδούς μας για τον τρόπο με τον οποίο στήριξαν την προσπάθεια (και) στο παιχνίδι με την Μάδεργουελ.
Επίσης, ζητάμε την κατανόηση όσων ταλαιπωρήθηκαν κατά την εγγραφή τους και δεσμευόμαστε ότι στο επόμενο εντός έδρας παιχνίδι του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ οι συνθήκες θα είναι ακόμη καλύτερες και η διαδικασία πιο απλή. Έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά, αφουγκραζόμαστε τα «θέλω» σας και όλοι μαζί θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να φέρουμε και πάλι τη μεγαλύτερη ελληνική ομάδα εκεί που της αξίζει. Οι εγγραφές συνεχίζονται με τους γνωστούς τρόπους, ενώ το επόμενο ραντεβού μας για να έρθουμε πιο κοντά θα είναι την Κυριακή στη Λάρνακα".
Editorial: (greenarea team)


ΙΟΥΛΙΟΣ   2012 :
~**  http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/07/01-2012_01.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα 01 Ιουλίου 2012.-
  ~** http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2012/07/02-2012.html , Δευτέρα μιά άλλη μέρα στην ενημέρωση 02 Ιουλίου 2012 .-
~** http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/07/02-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Δευτέρα 02 Ιουλίου 2012 .-
  ** http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/07/03-2012.html , Μεσσηνιακά καί Άλλα Τρίτη 03 Ιουλίου 2012 .-   
~**   http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2012/07/4-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Τετάρτη 4 Ιοπυλίου 2012.-
~** http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2012/07/05-2012.html , Καθημερινή  ενημέρωση Πέμπτη 05 Ιουλίου 2012 .-
~**  http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/07/05-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα 05 Ιουλίου 2012 .-
~** http://asterasarfaron2011.blogspot.gr/2012/07/06-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα Παρασκευή 06 Ιουλίου 2012 .-
~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/  , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 07 Ιουλίου 2012 .-
~** http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2012/07/8-2012.html , Κυριακάτικο αγιάζι στην ενημέρωση Κυριακή 8 Ιουλίου 2012 .-
~** http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2012/07/09-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Δευτέρα 09 Ιουλίου 2012 ‘-
~** http://asterasarfaron2011.blogspot.gr/2012/07/09-2012.html , Στο διάβα της Δευτέρας 09 Ιουλίου 2012 .-
~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2012/07/t-10-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 10 Ιουλίου 2012 .-
~** http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2012/07/11-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012 .-
~** http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2012/07/11-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα Τετάρτη 11Ιουλίου 2012 .-
~** http://asterasarfaron2011.blogspot.gr/2012/07/12-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα 12 Ιουλίου 2012 .- 
~** ~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2012/07/13-2012.htmlΣτο αγιάζι της ενημέρωσης Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012.-
~** http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2012/07/14-15-2012.html , Αυτό το Σαββατοκύριακο 14 , 15 Ιουλίου 2012 .-  
~** http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2012/07/16-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012 .-
~** http://asterasarfaron2011.blogspot.gr/2012/07/17-2012.html , Μένουμε Ελλάδα και Βλέπουμε Ελλάδα Τρίτη 17 Ιουλίου 2012
~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2012/07/17-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 17 Ιουλίου 2012 Μεσσηνιακά και Άλλα .-
~**  http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2012/07/17-2012_17.html , Γράφουν και σας γράφουμε Τρίτη 17 Ιουλίου 2012 .-
  ~** http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2012/07/18.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012 .-
 ~**  http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2012/07/18-2012.html  , Μένουμε και Βλέπουμε Ελλάδα Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012 .-
~** http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/07/menoyme-19-2012.html , MENOYME ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012 .-
~** http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/07/20-2012.html , Μας γράφουν και σας τα γράφουμε Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012 .-
~** http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2012/07/20-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012 .-
 ~** http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2012/07/21-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Σάββατο 21 Ιουλίου 2012 .-
~**  http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.gr/2012/07/21-2012.html  , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 21 Ιουλίου 2012 .-
~** http://stamos-dynami.blogspot.gr/2012/07/22-2012.html , Κυριακή 22 Ιουλίου 2012 στ αγιάζι της ενημέρωσης .-
~** http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.gr/2012/07/22-2012.html , Μεσσηνιακά και Άλλα στην ενημέρωση Κυριακή 22 Ιουλίου 2012 .-
~** http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.gr/2012/07/23-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012 .-
~**
http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2012/07/23-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012 .-
~** http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2012/07/23-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012 .-
~**  http://snsarfara.blogspot.gr/2012/07/25-2012.html  , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012 .-
~** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2012/07/26-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012 .-
 ~** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2012/07/26-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012 .-
~** ** http://snsstamoskal.blogspot.gr/2012/07/27-2012.html , Μεσσηνιακά και Άλλα στην ενημέρωση Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012 ,.-
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ  ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ  2012 :
~**  http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2012/08/4-5-2012.html  , Σαββατοκύριακο 4 και 5 Αυγούστου 2012 πάλι μαζί στο αγιάζι της ενημέρωσης .-
~** http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.gr/2012/08/05-2012.html , Στην καθημερινότητα της ενημέρωσης Μεσσηνιακά και Άλλα Κυριακή 05 Αυγούστου 2012.-
~**  http://stamos-dynami.blogspot.gr/2012/08/06-2012.html , ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ και Άλλα Δευτέρα 06 Αυγούστου 2012 στο αγιάζι της ενημέρωσης.-
~**  http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.gr/2012/08/07-2012.html  , ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ και Άλλα Τρίτη 07 Αυγούστου 2012 στο αγιάζι της ενημέρωσης .-
~**~** http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2012/08/07-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 07 Αυγούστου 2012 .-
~** http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.gr/2012/08/08-2012.html , Μεσσηνιακά και Άλλα στην ενημέρωση Τετάρτη 08 Αυγούστου 2012.
~** http://snsarfara.blogspot.gr/2012/08/09-2012.html , Μεσσηνιακά και Άλλα στην ενημέρωση Πέμπτη 09 Αυγούστου 2012 .
~** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2012/08/10-2012.html , ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ και Άλλα Παρασκευή  10 Aυγούστου 2012 στο αγιάζι της ενημέρωσης.-
~**  http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2012/08/11-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 11 Αυγούστου 2012 .-
~**
  Όμορφα  τραγούδια για όλους μας :



Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΜΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΗΘΕΙΑ-ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ : http://youtu.be/0C0K0q2uPCQ ,
Τερζης Πληρωνω : http://youtu.be/pUvuNBaWuow ,
Να 'σαι καλά - Κιάμος Πάνος: http://youtu.be/LgbB2wjlJow .
ΤΑ ΠΑΛΑΤΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ-ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ : http://youtu.be/pp67uajjM88 .
 Oti den se skwtonei - Nikos Portokaloglou: http://youtu.be/Jcr95uudZhE .
ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ - ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙ ΜΙΑ ΑΓΑΠΗ : http://youtu.be/PjTHgfP4I9U ,
** ΒΙΝΤΕΙΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ  :
~ http://www.youtube.com/stamos01 , =1780 video.-
~ http://www.youtube.com/stamatios01 , =231 video.-
~ http://www.youtube.com/vlasiskal   , = 236 video.-
***

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου